6A:n leirikoulu 16-18.9 2015

Joidenkin 6.-luokkalaisten kirjoittamia juttuja syksyn leirikoulusta

Alkutunnelmia 15.9
Huomenna on leirikoulu, minua ei jännitä paljoa mutta odotan kyllä innolla huomista. Me lähdetään koululta yhdeltätoista, mutta koululle pitää mennä kymmeneksi. Mun kanssa samassa huoneessa on Rasya. Odotan ehkä eniten eläintenhoitoa, haluaisin kanin hoitoeläimeksi jos siellä on. Kirjoitan huomenna sitten lisää.
Bussissa 16.9
Me ollaan nyt bussissa matkalla tuhannen tarinan talolle. Me käytiin äsken siellä kotkan merimuseossa, se oli aika tylsä. Olisin luullut että siellä olisi ollut kaloja mutta siellä olikin vaan jotain veneitä ja laivoja. Sen jälkeen söimme eväitä, koulusta sai evääksi jogurtin, leivän, pillimehun ja omenan. Mä otin pillimehun ja omenan. Kristianin äiti oli tehnyt meille jälkkäriksi tosi hyviä mokkapaloja. Kohta me ollaan perillä tuhannen tarinan talolla, kirjoitan siellä ehkä illalla vielä jotain.
Illalla 16.9
Täällä on ollut tosi tosi kivaa! Ruoka oli hyvää ja henkilökunta ystävällisiä. Me ollaan Leikitty kirkkistä, oltu trampalla ja leikitty taskulamppusotaa (tosin en ollut mukana siinä). Täällä on vuohi, possu, kukko, kanoja, lampaita, kaneja, kissoja, hevosia, ankkoja ja varmaan lehmiäkin. Huomenna me saadaan hoitoeläimet ja mä toivon että saan kanin.
Illalla 17.9
Tänään aamulla me saatiin hoitoeläimet. Mä sain tosi söpön valkomustan kanin, sen nimi on Lakritsi, sitä hoitaa myös Veera, Alisa ja Hertta. Mä oon käynyt silittelemässä sitä ja leikkimässä sen kanssa. Sen jälkeen me lähdettiin 6km patikkaretkelle, se oli ihan kivaa, mutta siellä tuli tosi kuuma ja siellä oli hirvikärpäsiä. Me saavuttiin Tolpankankaalle, paistettiin siellä makkaraa ja vaahtokarkkia. Sen jälkeen me mentiin taksilla takaisin tuhannen tarinan talolle koska sieltä oli niin pitkä matka takaisin. Nyt mä oon käynyt taas kattomassa Lakritsia ja muita eläimiä ja me ollaan leikitty totuutta ja tehtävää. Kohta on ruoka ja sen jälkeen saa syödä karkkia ja on jotain yhteistä ohjelmaa.
Lähtöpäivä 18.9
Mä heräsin kymmenen minuuttia sitten ja nyt me kaikki päärakennuksen tyypit ollaan tässä aulassa ja odotellaan aamupalaa koska meille kävi äsken pieni moka. Siis mä ja Mitra nukuttiin, Rasya oli suihkussa, Tamila oli hereillä ja vaelteli jossain ja muut makas sängyssä. Yhtäkkiä Tamila tuli sanomaan että aamupala on kahdeksalta (me siis luultiin että se on 8.30). Sitten kaikki vaan juoksi ja laitto vaatteet päälle. mä juoksin alakertaan katsomaan oliko siellä jo joitakin mutta siellä ei ollut ketään ja siellä oli ihan pimeää. Sitten Tamila sano että ”hups aamupala onkin vasta  puoli yhdeksältä” . ja nyt me jutellaan tässä jotain. Tänään on aarteenetsintää ja ehkä vielä jotain muuta ohjelmaa.
Bussissa 18.9
Me ollaan kohta perillä, tää bussimatka on ollut tosi hauska ja mulla tulee ikävä niitä eläimiä. Leirikoululussa oli tosi kivaa, olisin halunnut olla siellä pidempään.
Petra

poppoo

ENSITUNNELMIA

Hyvä fiilis leirikouluun lähdöstä.  Kovasti jännittää.

LÄHTÖPÄIVÄ

Kävimme Kotkan merimuseossa bussimatkan aikana. Kuvasin paljon videoita leirikouluvideota varten.  Pelasimme jalkapalloa ja söimme hyvää ruokaa.

TOINEN PÄIVÄ

Kävimme katsomassa hoitoeläimiä. Sain Laku kanin ja Aku ankan. Kävimme myös patikoimassa. Paistoimme makkaraa nuotiolla. Olimme taskulamppusotaa illalla.

KOLMAS JA VIIMEINEN PÄIVÄ

Lähtöpäivä. Tunnelmat haikeat. Olimme vielä aarteenetsintää. Meidän joukkueemme oli karkkiaarteella ensimmäisenä 🙂 Hyvästelimme eläimet ja talonväen ja lähdimme matkaan.
Aku

laavu

Kannuskoski, tuhannen tarinan talo

Ensimmäisenä päivänä bussissa 6a-ryhmään whatsapissa tuli luultavasti yli tuhat viestiä, itse en ryhmässä juuri siitä syystä ole. Merimuseosta minulla ei ole kerrottavaa. En näet kuunnellut. Okei, nyt Jorma halusi korjata lausettani, kuuntelin. Jorma pakotti.  Se siitä. Tuhannen tarinan talolla kaikki juoksivat välittömästi eläinten luo, kröhöm, minä mukaan lukien. Minä sentään osasin kävellä sinne. Sain siis myös eläinkavereita, Lilli-nimisen vuohen ja mustan kanan, jonka ristimme sitten Rasyaksi hänen omasta toiveestaan. Kana näykkäisi minua sormeen ja tallikissan takia täytynee hankkia uusi takki. Rakastan eläimiä. Niin, ja olihan sitten suomenhevonen Robinson, jota pääsin hoitamaan. Ja sitten torstaina kun alkoi sataa lujaa, päätin mennä kiltin pikku Lillin aitaukseen sateensuojaan, kun hän on kiltti ja tarjoaa sateensuojan kuusensa alta. No, hänpä sitten keksi mennä portille tuijottamaan sadetta, jotten varmastikaan pääsisi ulos. Loppujen lopuksi Emman piti tuoda heinää Lillille jotta pääsin ulos. Ja pääsihän maatilalla myös urheilemaan. Iltaisin pelasimme taskulamppuhippaa ja ammuin kaikki hahahhaa… ja kuolin itse yhtä monta kertaa. Ja juoksin aika lujaa. Kuolemani kuulivat kaikki, koska silloin minusta kuulu aina äänekästä puolikiroilua. Ai miksi vain puolikiroilua, kysytte? Eihän koulussa saa kiroilla, hyvänen aika. Torstain iltapalalla oli mokkapalojen, kuuden (jos oikein muistan) viimeisen, jakoa. Minä ja Emma hommattiin ne toisillemme, meidän piti siis kertoa lapulla miksi joku ansaitsi tämän. Minä sain omani koska yritin auttaa Emmaa hoitamaan ja liikkumaan hoitoheponsa lähellä, kun se luimisteli ja yritti näykkiä. Tosiasiassa se oli vain vähän arka ja säikky. Minä kirjoitin lapulle Emma, sillä taisin saada uuden ystävän. ;). Juttuhan sitten loppui klikkaukseen ja kiireeseen taskulamppuilemaan. Loppu hyvin kaikki hyvin.  Perjantaina lampaat karkasivat ja MINÄ tietysti sain paimentaa ne takaisin. Jessus, enhän minä edes hoitanut lampaita! Miten tässä taas kävi näin? Mutta eväät olivat hyviä. Ne nyt eivät liittyneet mitenkään lampaisiin, mutta pakkohan se oli emännän kunniaksi mainita. Bussimatkalla takaisin koululle 6a-ryhmään tuli ehkä vain 900 viestiä. Epäaktiivista porukkaa.
Aila

penkit

LEIRIKOULU 2015

Lähdimme leirikouluun keskiviikkona 16.9. Pysähdyimme matkalla kotkan merimuseossa. Sitten pääsimme perille ja meidät jaettiin omiin huoneisiimme. Kun olimme majoittautuneet sitten oli lounas. sitten sen jälkeen oli sauna ja palju. iltapalan jälkeen oli taskulappu sota ja sitten nukkumaan.
TOINEN PÄIVÄ
Söimme aamupalan ja sitten menimme tutustumaan eläimiin ja saatiin ratsastaa hevosilla. Sen jälkeen menimme syömään päivällisen. kun olimme syöneet menimme patikointiretkelle, kävelimme 6km metsässä. Siellä oli paljon puolukkaa, jäkälää ja eri metsätyyppejä. Sitten oli vapaa-aikaa ja leikimme kirkonrottaa, kun olimme leikkineet oli illallinen. illallisen jälkeen oli luokan oma keksimää ohjelmaa, söimme karkkia ja esitimme pantomiimi esityksiä. sitten oli kännykkäaika puoli tuntia ja sen jälkeen iltapala. Iltapalan jälkeen olimme taskulappu sotaa, ja sitten menimme katsomaan televisiota. hiljaisuus oli 23.00 ja menimme nukkumaan.
KOLMAS PÄIVÄ
Tänään oli lähtö päivä. söimme taas aamupalan ja saimme mennä hoitamaan eläimiä. Sen jälkeen oli aarteen etsintä, se oli kivaa. Oli päivällinen ja sitten pakkasimme tavarat ja bussi tuli, lähdimme kohti Maunulaa. Söimme bussissa eväät ja olimme pian perillä.